W latach 1986-1989 równolegle z pracami oraz produkcją modelu Truck trwały pracę nad odmianą tego auta z napędem na 4 koła. Z zewnątrz samochód wyglądał jak podwyższony Truck. Więcej zmian zaszło jeśli chodzi o kwestie związane z mechaniką. Wały napędowe pochodziły z seryjnego Poloneza, a przedni most był przekonstruowanym tylnym. Wykorzystano także półosie napędowe z terenowej Łady Niva 2121. Inne modyfikacje obejmowały układy przeniesienia napędu i zawieszenia, wzmocnioną podłogę, zmienioną konstrukcje podłużnic ramy, przeniesienie koła zapasowego pod skrzynię ładunkową, montaż dodatkowych stopni ułatwiających wchodzenie do kabiny, dodatkowy stabilizator w tylnym zawieszeniu a w przednim piasty i zwrotnice odpowiednio przystosowane do przenoszenia napędu. Opracowano dwie wersje plandeki zakrywającej przestrzeń ładunkową. Gotowy samochód zaprezentowano na uroczystym pochodzie – 1 maja 1988 roku. Prototyp nie wszedł nigdy do produkcji seryjnej, prawdopodobnie z uwagi (jak to miało miejsce w przypadku innych modeli koncepcyjnych tego auta) na wysokie koszty związane z rozpoczęciem produkcji jednak ,,przetarł”szlak innemu późniejszemu prototypowi o nazwie Analog. Obecne losy egzemplarza 4×4 z lat 80tych, na szczęście są znane – samochód, po delikatnych przeróbkach, znajduje się w rękach prywatnych.
W internecie istnieje fotka Poloneza 4×4 jednak z przednimi światłami okrągłymi, czyżby powstały 2 egzemplarze?
http://www.szarbia.com/_i/artykuly/pl004.jpg
Hmm dziwne bo model z prostokątnymi lampami jest czerwony od samego początku a egzemplarz z okrągłymi lampami jak widać jest jasny (biały?) jest też zdjęcie tyłu.