KUP POLONEZA

W tym dziale postaram się w dużym skrócie opisać na co zwrócić uwagę kupując Poloneza. Przy egzemplarzach po roku 1990 oczywistą sprawą jest stan ogólny auta. Brakującymi detalami raczej nie należy się przejmować ponieważ w dalszym ciągu są one dostępne w sprzedaży. Co innego jeśli chodzi o klasycznego Poloneza, czyli popularnego Borewicza. Jest to już pojazd kolekcjonerski i nie dziwi widok takiego auta zarejestrowanego na żółte zabytkowe tablice. Oczywiście podobnie jak w przypadku nowszych modeli ważny jest stan ogólny auta ze wskazaniem na kwestie blacharskie. O ile mechanicznie w dalszym ciągu bez problemu dostaniemy praktycznie wszystko (w normalnych cenach) do każdego modelu Poloneza o tyle z detalami w przypadku aut starszych może być naprawdę ciężko. Najbardziej poszukiwanymi i co się z tym wiąże osiągającymi wysokie ceny częściami są:

– tylne i przednie oryginalne nowe błotniki

Błotnik przedni do Poloneza pierwszego typu

– tylna klapa z pierwszych wersji (niezależnie czy jest ona nowa czy używana)

Klapa tylna do Poloneza pierwszego typu

– trójkątne plastikowe zaślepki w przednich drzwiach w miejscu gdzie później montowane było lusterko

Zaslepka lusterka  Zaslepka lusterka

– chromowane lusterko boczne Cromodora lub Vitaloni

Lusterko Vitaloni Lusterko

– znaczek 1300 i 2000 (białe kruki osiągające ceny nawet kilkuset zł)

Emblemat 2000 Emblemat 1300

– liczniki od pierwszych modeli z lat 78-79

Liczniki - różnice

– przedni i tylny gumowy nosek,

– deska rozdzielcza najstarszego typu z wycięciem na maskownicę głośnika,

– kompletne wnętrze w mało spotykanych kolorach jak czerwony czy niebieski,

– fabrycznie nowe przednie i tylne gumowe zderzaki,

– gumowe listwy boczne,

– zderzaki do wersji zubożonej C,

– chromowane listewki na zderzaki i te dookoła szyb.

Pamiętajmy jednak aby nie przesadzać i nie windować cen do absurdalnych poziomów licytując te gadżety. Mimo, że niektóre z wyżej wymienionych detali są ciężko dostępne to przy odrobinie szczęścia i czasu w końcu trafimy na okazję w normalnej cenie.

Gdzie kupować?

Oczywiście najwygodniejszym i najszybszym sposobem na znalezienie takiego pojazdu są internetowe portale aukcyjne. Pamiętajmy jednak aby nie dać się omotać sprzedawcy i nie przepłacić za konkretny egzemplarz. Nie muszę dodawać, że ceny tych aut w sieci są sporo wyższe niż w rzeczywistości ale przynajmniej widzimy co kupujemy i w większości są to auta pochodzące od pasjonatów, po gruntownych przeglądach i kosmetyce. Jeśli jednak ktoś szuka taniego Borewicza w dobrym stanie to polecam rozejrzenie się po swoich własnych okolicach z nastawieniem na mniejsze miejscowości, gdzie da się jeszcze spotkać auta od pierwszych właścicieli. Wprawdzie trudno będzie ich przekonać do sprzedaży samochodu, którym jeździli od ponad 30 lat ale jeśli się uda to radość jest podwójna – po pierwsze trochę zaoszczędzimy a po drugie kupimy dokładnie takie auto jakie chcemy. Tak czy inaczej, sytuację kiedy Borewicza kupowało się za butelkę wódki odeszły już w zapomnienie i nie radzę liczyć na takiego farta – jeśli chcecie nabyć Poloneza z początków produkcji w dobrym stanie (nie pordzewiałego nie skundlonego) to przygotujcie się na wydatek rzędu kilku tysięcy zł. Oczywiście można znaleźć znacznie tańsze egzemplarze, ale do remontu (często gruntownego) – jeśli trafimy na takie auto, to zanim w euforii zaczniemy spisywać umowę kupna-sprzedaży, zastanówmy się czy remont w ogóle jest opłacalny (dlatego tą opcję polecam jedynie komuś kto wyremontuje pojazd we własnym zakresie i tym sposobem zaoszczędzi na kosztach robocizny).

Jeśli nie masz czasu na takie zabawy, to skontaktuj się ze mną – jestem w stanie wyszukać na indywidualne zamówienie większość wersji Poloneza (poza 3D, Coupe i rocznikiem 1978 – tego po prostu już nie ma, a egzemplarze które ocalały znajdują się w rękach kolekcjonerów).

10 Responses to KUP POLONEZA

  1. bompcik says:

    Mam pytanie:
    do kiedy montowano w polonezie listwy gumowe na błotnikach i drzwiach o ostrych krawędziach a takze od kiedy do kiedy te listwy były już zaoblone.
    Czy dobrze kojaże, że listwy plastikowe zaczęły się od modeli Caro?

    • stivek says:

      Do 1990 montowano listwy gumowo-metalowe. W 1990 ( przejściówka , SLE ) pojawiły się już plastikowe w drugiej połowie roku.

      • tch says:

        Nie prawda, plastikowe pojawiły się przed przejśćiówką jakoś w połowie lat 80tych. Przejściówka już nie miała siekierek tylnych tylko proste listwy a jednak siekierki tylne plastikowe są dostępne

  2. Jakub says:

    Witam, mam pytanie, jaka może być wartość Poloneza Akwarium z przebiegiem 8000km, bez śladów rdzy i użytkowania, czy niski przebieg w Polonezie wpływa na jego cenę(wiem,że jest z tym różnie w różnych autach zależy od jakości)?

    • admin says:

      Zobacz cennik na naszej stronie. Poza tym dokładną wartość ciężko oszacować.

    • stivek says:

      Rok temu takie akwarium błyskawicznie sprzedało się za 4 tys. ( okazyjna cena ).
      Przejściówka z 1990 z przebiegiem 9 tys. km – około 2-3 tygodni sprzedawała się z ceną 8.5 tys. do negocjacji ( ale była faktycznie idealna czyli nota wyżej niż bdb ). Można próbować z podobną ceną dla rocznika 1988-1990 o ile auto jest faktycznie salonowe.
      Jeśli to 1600 – to można 1 tys. więcej spróbować.
      Kolor biały, szary, kość słoniowa – 1 tys. mniej.
      Srebrny… z 2-3 tys. więcej.

  3. Efemeryczny says:

    Wytłumacz mi natomiast, jak to było z lusterkami bocznymi. Do którego rocznika montowali jedno w chromie. Bo widzę wiele modeli z 81 roku gdzie albo jest jedno w chromie, lub 2 plastikowe. Dzięki.

  4. Borek012 says:

    Niestety, tabela cen to bardziej zyczenia. Realnie, Polonez znakomicie zachowany, Borewicz do 1987r, z niskim przebiegiem to wydatek okolo 20 000zl i takich ofert jest 1-2 w roku. Sam negocjowalem dwa takie i szczesliwie jeden stal sie moja wlasnoscia. Nie zaluje, rzecz jest tyle warta ile ktos jest w stanie za nia zaplacic, a Borewicz znakomicie zachowany to poszukiwany unikat, znacznie latwiej znalesc Duzego Fiata. Juz mialem oferty odsprzedazy bez straty. Fajnie ze tak duzo osob interesuje sie tymi pieknymi, aczkolwiek wymagajacymi duzo cierpliwosci i milosci samochodami:) Super strona. Pozdrawiam

  5. noxes says:

    Witam.
    Szanowni panowie, ile warto zapłacić za poloneza z 1981r z brazowym wnętrzem? Samochód do remontu z nielicznymi brakami.

Skomentuj bompcik Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *