Truck

Polonez Truck z 1986 rokuPolonez Truck, czyli pick-up bazujący na tym popularnym samochodzie. Auto prawdopodobnie miało zastąpić wysłużonego Fiata 125p, w tej samej wersji. Eksperymenty rozpoczęto już na początku lat 80-tych (odsyłam do zakładki PROTOTYPY, na tym portalu). Jednak ,,naprawdę ostro” do pracy zabrano się w drugiej połowie lat 80-tych. Przygotowania trwały równolegle w FSO, jak i w FSD, w Nysie. W 1987 roku, wybrano propozycję stworzoną przez FSO, jednak auto wytwarzano w Nysie (później również w FSO). Oficjalna produkcja, ruszyła natomiast dopiero w 1988 roku. Samochód miał przód od klasycznego Poloneza (najczęściej montowano atrapę z prostokątnymi reflektorami, znanymi z wersji ,,C”). Zdarzały się jednak, również auta z przodem, takim jak w modelu Coupe. W samochodzie, zastosowano przednie drzwi od wersji 3D, a za nimi przygotowano przestrzeń, na której osadzono skrzynię ładunkową. Z biegiem lat, pojazd nieznacznie modernizowano. W 1992 roku, klasyczny przód zastąpił ten, znany z modelu Caro, a liczbę odmian powiększono. Nabywcy mogli wybierać spośród następujących wersji: ST (standard), LB (przedłużona) i DC (przedłużona, z 5 osobową kabiną). Do gamy silnikowej, dołączył również diesel, produkcji Citroena. Rok później, Truck przeszedł mały lifting (deska rozdzielcza, tapicerka, podszybie z wlotami powietrza, maska, zwiększony rozstaw osi). Kolejne lata, to wycofanie z produkcji wersji gaźnikowych. W 1997 roku, wraz z modernizacją pozostałych odmian Poloneza, czyli pojawieniem się wersji Plus, zmian doczekał się również Truck. Zmieniono zderzaki, grill, wnętrze, a do silników wprowadzono jednopunktowy wtrysk Boscha. Pojawiła się także nowa odmiana ROY (wydłużona jak DC, ale z dodatkową parą drzwi). Rok później, wprowadzono kolejne zmiany: nowe burty i tylna część nadwozia. Ostatnimi modyfikacjami (1998 rok) było wzmocnienie samochodu (a dokładnie tylnego mostu, zawieszenia i progów), wyciszenie kabiny i zmiana koła kierownicy na nowe, bardziej przypominające, te z Daewoo (wersje na eksporty, tylko z silnikami 1.9D, wysyłano tylko pod szyldem tej marki). Produkcję zakańczano 2 razy. Po raz pierwszy w 2002 roku i po raz drugi (definitywnie), rok później. W międzyczasie ,,wypuszczając” krótkie serie tego modelu, dzięki inicjatywom dilerskim.

One Response to Truck

  1. mamomth says:

    w ktorym miiejscu znajduje sie nr budy i ramy w polonezie trucku ??

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *