Atu

FSO Polonez AtuW 1996 roku, pojawiła się wersja Atu, czyli długo oczekiwany Polonez z nadwoziem typu sedan. Auto można było zobaczyć, już dwa lata wcześniej na targach poznańskich i była to wersja przedprodukcyjna, która od modelu seryjnego różniła się tylną częścią nadwozia, deską rozdzielczą (według projektu włoskiej firmy ORCIARI), boczkami drzwiowymi i schowkiem między przednimi fotelami. W zawieszeniu, resory piórowe zastąpiono sprężynami śrubowymi i wahaczem wleczonym, a amortyzatory zainstalowano ukośnie. Prototyp, w białym kolorze zachował się i w latach późniejszych, można go było zobaczyć na drogach województwa mazowieckiego. W 1995 roku, powstał drugi prototyp, w którym zdecydowano się na inne lampy tylne i zawieszenie tylne z resorami piórowymi. Auto z pakietem ORCIARI, napisem LIMITED, w kolorze fioletowym, nie różniło się praktycznie od późniejszej wersji seryjnej. Prawdopodobnie pod maską tego auta, zamontowany był silnik 1.6 16V ROVERA, a we wnętrzu można było znaleźć skórzane, kubełkowe fotele. Ten prototyp zachował się do dziś dnia. Ostatecznie, w 1996 roku (niektórzy twierdzą, że krótka seria tych aut, powstała już w 1995 roku), rozpoczęto produkcję seryjną – lampy tylne nie różniły się od tych zastosowanych w prototypie nr 2, zmieniono natomiast deskę rozdzielczą (niestety), na tradycyjną, z Caro. ZDJĘCIA PROTOTYPÓW MODELU ATU, ZNAJDZIECIE TUTAJ.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *